Prawie każda praca zdalna wiąże się nie tylko z wykonywaniem pewnych podstawowych zadań, ale także i z szukaniem zleceń, które tę pracę w ogóle umożliwią. Copywriterzy sporo czasu poświęcają właśnie na ten drugi aspekt. Nierzadko, zwłaszcza gdy są osobami początkującymi, tak samo dużo godzin muszą poświęcić na szukanie atrakcyjnych ofert, ile na samo pisanie.

Z czasem jest jednak tylko lepiej. Dobry copywriter później już nie ma problemu z brakiem pracy, a wręcz przeciwnie, bo tej pracy zwykle jest na tyle dużo, że kolejne zlecenia musi wręcz odrzucać lub przekazywać je dalej. Zawsze jest przecież tak, że ci świetni specjaliści są polecani innym osobom i koło samo się toczy. Koniec końców copywriter przestaje już w ogóle tracić czas na szukanie zleceń. Każdego dnia po włączeniu swojej skrzynki pocztowej widzi w niej bowiem całą masę maili, z których przynajmniej połowa zawiera propozycje nowej pracy.

Ale oczywiście zanim dojdzie się do takiego momentu, w którym można będzie stać się wybrednym i wybierać dla siebie tylko te ciekawsze zlecenia, zleceń trzeba będzie szukać na własną rękę i nieraz godzić się na pisanie tekstów o tematyce, o której nie ma się zbyt dużego pojęcia. To ważne, aby się tego nauczyć. Nie bez powodu prawie każdy kurs na copywritera poświęca tematowi poszukiwania zleceń przynajmniej jedne zajęcia.

Na szczęście w Internecie występuje już mnóstwo platform z różnorodnymi ogłoszeniami. Można w nich zarówno szukać ogłoszeń o pracy dla copywritera, jak i samodzielnie takie ogłoszenia tworzyć, oferując w nich swoje usługi. Istnieją też specjalne platformy dla copywriterów. Co prawda na ogół nie zarabia się na nich zbyt wiele, ale od czegoś trzeba przecież zacząć, a zwykle są one właśnie takim dobrym startem. Praca zdalna może być też poszukiwana za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na kilku takich portalach istnieją nawet specjalne grupy z ogłoszeniami dla copywriterów i innych freelancerów.

Zobacz też: Sklep internetowy a RODO